Friday, March 25, 2011

Сайтове за колективно пазаруване

Сайтовете за колективно пазаруване (или сделка на деня) предлагат оферти за покупка на различни услуги (много рядко стоки) при намаление с до 90% от стандартните цени. Това ги прави изключително популярни, а самият бизнес модел се развива с космическа скорост и вече е копиран от стотици предприемачи по света само две години след появата му.

Първата компания, която залага на подобна услуга, е Groupon. Тя е създадена в САЩ през октомври 2008 г., а днес в нея работят над 4500 служители. Оперира в десетки държави и следва изключително агресивна политика на разрастване. В края на миналата година мениджмънтът на Groupon отхвърли предложение за придобиване от страна на Google на стойност 6 млрд. долара. Аргументите на компанията бяха, че подобна сделка сигурно ще забави световната й офанзива. Освен това веднага след предложението на Google Groupon успя да привлече нови 950 млн. долара финансиране от компании за дялови инвестиции.

В сайтовете за колективно пазаруване най-предлаганите услуги са вечери в ресторанти, СПА процедури, масажи, уикенди в луксозни хотели, театрални постановки, но засега повечето оферти са насочени за големите градове като София, Пловдив, Варна и Бургас. Освен това сайтовете предлагат абонамент, при който на посочен от клиента e-mail се изпращат всекидневно актуалните оферти. В интернет пространството могат да се намерят още много сайтове, които предлагат групово пазаруване, но техният обем от оферти и сделки засега остава по-малък. Сред тях са deals.bg, grabo.bg, imasdelka.com, които тепърва набират скорост.

No comments: